Finsktalande kundtjänstmedarbetare till iPiccolo

Snabbfakta
- Stad:
- Uppsala
- Omfattning:
- Heltid
- Typ av uppdrag:
- Rekrytering
- Startdatum:
- Omgående/enligt överenskommels
- Övrigt:
- Heltid, tillsvidare

Snabbfakta
- Stad:
- Uppsala
- Omfattning:
- Heltid
- Typ av uppdrag:
- Rekrytering
- Startdatum:
- Omgående/enligt överenskommels
- Övrigt:
- Heltid, tillsvidare
Har du frågor om tjänsten?
Ida Gustafsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ida.gustafsson@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 15085747
Det ledande e-handelsbolaget iPiccolo söker nu sin nästa medarbetare till kundtjänstteamet. Om du ser värdet av högklassig service och vill arbeta i en organisation som kännetecknas av både entreprenörsanda och stabilitet kan detta vara rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
iPiccolo startade år 2000 i Uppsala av två entreprenörer och har sedan dess haft god lönsamhet och stark tillväxt. Än idag ligger företagets huvudkontor och distributionscenter i Uppsala, och iPiccolo är nu Nordens ledande e-handelsföretag. iPiccolo driver flera välkända varumärken såsom inkClub, dammsugarpåsar.nu och lysman.com.
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer tillhöra kundtjänstteamet som består utav 19 personer och som arbetar med företagets olika varumärken. Teamet leds av Frans och Jane som ansvarar för det operativa arbetet och coachar teamet i att ge bästa möjliga service till företagets kunder. För att komma in i rollen på ett bra sätt får du en gedigen introduktion i relevanta produktkategorier. Under din anställning fortsätter iPiccolo att arbeta med kontinuerlig uppföljning av kundernas upplevelse för att utvecklas i kundtjänsten, där du har en stor och viktig del.
Du erbjuds:
- Goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen
- En anställning i ett tryggt och lönsamt bolag med fina förmåner såsom personalrabatt på sortimentet, föräldralön, företagshälsovård och friskvårdstimme - och mycket mer
Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden via telefon, e-post, webbformulär och facebook. Dessa hanteras främst via ärendehanteringssystemet ServIT. Ditt fokus kommer ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar.
Vi söker dig som
- Har mycket goda kunskaper i svenska och finska, tal och skrift, då båda språken används i arbetet
- Har goda datorkunskaper och lätt för att sätta dig in i nya system
- Är bekväm med att använda telefon och mail som dina arbetsverktyg
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av servicebranschen
Det viktigaste för att lyckas i den här tjänsten är dina personliga kompetenser. Här ser vi att du är serviceinriktad och kommunikativ gentemot företagets kunder i de ärenden som kommer in. Vidare ser vi att du kan arbeta självgående samtidigt som du värderar ett gott samarbete med dina kollegor.
Övrig information
- Start: Omgående/enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Uppsala med flexibilitet
- Övrigt: I processen kommer det att ingå ett språktest
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och iPiccolos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Information om företaget
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.