Sökresultat
1 månad sedan
Annons-ID: 15018316

Ekonomiassistent till Texi!

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Deltid, Kontorstider
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag, 1-2 dagar i veckan
Jobbkategori:
Ekonomi-/redovisningsassistent
Startdatum:
Enligt överensskommelse

Starta nästa termin med ett deltidsjobb där du kommer få lära dig det praktiska inom ekonomi! Studerar du ekonomi och vill in på ett mindre företag där du får erfarenheter på en bred nivå? Ser du helheten men även detaljerna och tar dig an uppgifter som inte tilldelats dig ännu? Då har vi en spännande möjlighet för dig. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Academic Work söker för Texi´s räkning en ekonomiassistent. Texi AB är en skandinavisk innovation och lösning för hantering av arbetskläder som används på b.la. sjukhus och andra verksamheter som använder arbetskläder. Texi representerar inte bara ny teknik och nytänkande utan också framtidens arbetsklädeslösning. Detta görs genom smarta textilskåp med inbyggd display, antenner och kortläsare som är modulanpassade och dimensioneras utifrån kundens behov.

Företaget sitter i lokaler i Botkyrka varpå du med fördel bor i närheten. Tillsammans är det 5 anställda som sitter i de ljus och fräscha lokalerna. Du kommer att arbeta cirka 2 dagar i veckan med flexibilitet kring dagar och tider.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Texi. Uppdraget kommer att vara på deltid och åtminstone sträcka sig under hela 2019. I den här rollen kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter inom administration, lager och ekonomi.

Arbetsuppgifter

Som Ekonomiassistent kommer du att främst att arbeta med ekonomiadministration i Excel och Xledger. Vidare kan du komma att hjälpa till med koordinering på kontoret såsom att beställa julklappar eller fika, allt från högt till lågt.

Du kommer till exempel att:

  • Hantera utgående och inkommande fakturering samt avtalsregistrering

  • Sköta beställningar till kontoret samt till underleverantörer

  • Planera servicebesök samt hantera posten

  • Ta hand om inventering en gång i halvåret samt sköta lageradministration

  • Uppdatering av prislistor

Tjänsten passar dig som vill komma in på ett mindre bolag där du får ett stort ansvar för dina uppgifter och där det finns utvecklingsmöjligheter att ta dig an mer med tiden.

Vi söker dig som

  • Studerar ekonomi vid högskola eller universitet och har minst ett år kvar av studierna

  • Har goda datorkunskaper och kan enkelt sätta dig in i nya system

  • Pratar och skriver obehindrat i svenska då du kommer att arbeta på svenska

Som person ser vi att du har en positiv inställning och är lättsam. Vidare tror vi att du är en doer som vågar ta egna beslut och ser till att saker och ting blir gjorda i tid. Du är noggrann och har ett ordningssinne för att säkerställa att allt blir gjort på ett korrekt sätt. Då kontoret är litet bör du trivas i den miljön, dock är det inte ofta som du är helt själv på kontoret. Frihet under ansvar.

Övrig information

  • Start: januari

  • Omfattning: 1-2 dagar i veckan

  • Lön: Timlön

  • Placering: Botkyrka, Stockholm

  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Texi's önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn07@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

  • Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.

Information om företaget

Texi AB är ett företag som representerar framtidens arbetsklädeslösning - ett nytänkande sätt att hantera arbetskläder som frigör tid, yta och resurser och dessutom bidrar till att minska svinnet. Ny, marknadsledande teknik ger en fullständig överblick över flödet av personalkläder, vilket resulterar i effektivare logistik och lägre kostnader för alla parter.

De vänder sig till såväl stora som små verksamheter som använder arbetskläder. TEXI är en heltäckande och leverantörsoberoende lösning som gör hanteringen av arbetskläder smidigare på alla nivåer. Textilskåpen är modulbaserade och kan enkelt anpassas och dimensioneras utifrån era behov, oavsett om det innebär en flytt, en minskning eller en utökning av antal skåp. Vi anpassar oss snabbt till era organisationsförändringar.

Här söker du jobbet

Vilket CV vill du ansöka med?

Här söker du jobbet

Vilket CV vill du ansöka med?

Malin Fransson consultant manager

Har du frågor om tjänsten?

Malin Fransson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn07@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 15018316