1 månad sedan
Annons-ID: 15077585

Ekonomiassistent till Sveriges ledande IT-företag

Vill du fortsätta din utveckling som ekonomiassistent inom kundreskontra på ett innovativt företag? Söker du även efter en stimulerande och varierande roll där du ingår i ett drivet och sammansvetsat team? Då kan detta vara rollen du söker! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar ett löpande urval.

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra till deras ekonomiteam i Kista. Bolaget har idag 2500 medarbetare och är en ledande leverantör inom IT-infrastruktur i både Sverige och Norden. De genomsyras av en positiv företagskultur och arbetar tillsammans för att skapa en IT-infrastruktur i världsklass.

Du kommer att ingå i ett kompetent och engagerat team som tillsammans arbetar med att hantera det löpande ekonomiflödet kopplat till kundreskontra. Det är av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Under din första tid kommer du få en introduktion och upplärning kring bolaget, rutiner och system.

Detta är ett konsultuppdrag i form av ett vikariat med start 15 augusti som förväntas sträcka sig till årsskiftet.

Du erbjuds:

  • Kompetensbreddning inom ekonomi som gynnar din utveckling
  • Möjligheten att få in en fot och knyta kontakter på ett stort och framgångsrikt bolag inom IT-infrastruktur
  • En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du bland annat arbeta med:

  • Löpande arbetsuppgifter såsom support på telefon och mail
  • Bedömning av stoppade ordrar på grund av förfallna fakturor
  • Kravstoppade fakturor
  • Proaktiv kundkontakt
  • Utredning av oplacerade betalningar
  • Service gentemot såväl interna som externa kunder

Vi söker dig som

  • Har avslutad gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
  • Har tidigare erfarenhet av en roll som ekonomiassistent
  • Har tidigare erfarenhet av att hantera inkommande frågor och ge service/support, både externt och internt
  • Har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel (kunskaper i pivottabeller och vlockup krävs)
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi ser det som starkt meriterande om du:

  • Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi
  • Har tidigare erfarenhet av kundreskontra
  • Har tidigare erfarenhet av Navision och/eller SAP

Som persom ser vi att du är:

  • Samarbetsvillig
  • Noggrann och strukturerad
  • Självgående och initativtagande

Du har ett strategiskt förhållningssätt där du tar tag i en sak i taget samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du är handlingskraftig och har ett starkt driv för att arbeta effektivt och hitta lösningar. Företagskulturen speglas av ansvarstagande och samverkande, detta är egenskaper vi ser att du har för att på bästa sätt passa in i kulturen.

Övrig information

  • Start: 15 augusti
  • Omfattning: Heltid
  • Långsiktighet: Årsskiftet
  • Placering: Kista, möjlighet till distansarbete upp till 50%

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här