3 veckor sedan
Annons-ID: 15077576

Ekonomiassistent till en stor koncern i Stockholm!

Vi söker nu en ekonomiassistent till en av våra kunder som ska vikariera under en föräldraledighet med start i slutet av augusti. Vår kund är en stor koncern som består av ett antal företag, helägda eller delägda, som är verksamma inom huvudsakligen tre olika områden; shipping, fastigheter och stuteri. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och som är en problemlösare. Sök idag, vi går igenom ansökningarna löpande!

Om tjänsten

Som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett team som ingår i koncernens gemensamma Group Financial & Business Control där det idag jobbar ca 35 personer. I ditt team arbetar det just nu 9 kollegor inkluderat med din närmsta chef på plats. Ert team arbetar idag med 60 bolag, allt från bolag inom flygbranchen till förvaltning av fastigheter, vilket medför stor variation i arbetet samt bra möjlighet till personlig utveckling. Kunden arbetar dagligen med sina värderingar pionjäranda, långsiktighet, kvalitet, miljö och socialt ansvar både internt samt utanför organsiationen.

Uppdraget är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader för att täcka upp en föräldrarledighet.

Du erbjuds

  • God arbetsmiljö med kollegor som har nära till skratt
  • Möjligheten att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom flera delar av organisationen

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter som förekommer i teamet är:

  • Kontering och utskick av leverantörsfakturor på attestflöde i systemet Unit4 ERP
  • Kundfakturering
  • Påminnelsehantering inom både AP och AR
  • Bokning av kundinbetalningar
  • Leverantörsbetalningar
  • Uppföljning inom AP och AR samt lättare månadsavstämnningar
  • Kontakt med verksamheterna, kunder och leverantörer
  • Stöd/hjälp i att utveckla, effektivisera, automatisera våra processer och arbetssätt

Vi söker dig som

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna
  • Goda kunskaper i Svenska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Engelska, både läsa och skriva

Det är meriterande om du:

  • Jobbat med ERP (tidigare agresso)

Vi lägger stort vikt på dina personliga kompetenser i denna process. Som person är du:

  • Noggrann
  • Ansvarstagande
  • Problemlöasande

Övrig information

  • Start: 25-29 augusti
  • Omfattning: Konsultuppdrag på initialt 6 månader på heltid (36 h/v)
  • Placering: Södermalm, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Rekryteringsprocessen

  • Telefonintervju med Academic Work
  • Djupintervju med Academic Work
  • Intervju med kunden
  • Referenstagning + Säkerhetsprövning
  • Beslut
Ansök här