6 dagar sedan
Annons-ID: 15085391

Ekonom inom leverantörsreskontra till IT-bolag!

Vill du arbeta fortsätta din utveckling som ekonom inom leverantörsreskontra på ett innovativt företag inom IT? Söker du även varierande roll där du ingår i ett drivet, engagerat och sammansvetsat team? Då kan detta vara rollen du söker! Skicka in din ansökan redan idag, vi tillämpar ett löpande urval.

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonom inom leverantörsreskontra till deras ekonomiteam i Kista. Bolaget har idag i Sverige 2500 medarbetare och är en ledande leverantör IT-infrastruktur i både Norden och Sverige. Som bolag präglas bolaget starkt av sina värderingar där kulturen genomsyras av en framåtanda, humor, kamratskap och en stark lagkänsla där de tillsammans arbetar för att skapa en IT-infrastruktur i världsklass.

Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar med att hantera det löpande ekonomiflödet kopplat till leverantörsreskontra. Det är av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga. Inom teamet har alla ett gemensamt ansvar för reskontran, du förväntas ta ett självständigt ansvar för de ärenden du åtagit dig. Under din första tid kommer du få en introduktion och upplärning kring bolaget, rutiner och system.

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos vår kund. Start är omgående och vi signerar avtal på initialt sex månader där goda chanser finns till förlängning.

Du erbjuds

  • Ett varierande uppdrag där du får bredda dina kunskaper inom leverantörsreskontra
  • En positiv företagskultur där "laget före jaget" och en stark framåtanda genomsyrar bolaget
  • En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer coacha dig i din fortsatta karriär

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonom inom leverantörsreskontra kommer du bland annat att arbeta med:

  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Periodiseringar av kostnader
  • Frågor kring representation
  • Posthantering och scanning av pappersfakturor
  • Bokslutsarbete i form av reserveringar
  • Service till interna kunder

Vi söker dig som

  • Har en gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
  • Har minst ett års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter eller som ekonomiassistent där arbete med periodiseringar och kontering av representationsfakturor förekommit
  • Har goda kunskaper i Officepaketet och framförallt Excel (kunskap av pivottabeller och vlockup krävs)
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser det som stark meriterande om du:

  • Har vana av bokslutsarbete, representation och momsfrågor
  • Har tidigare erfarenhet va arbete inom Navision och/eller SAP

Som person är du

  • Samarbetsvillig
  • Noggrann och strukturerad
  • Självgående och initativtagande
  • Flexibel och stresstålig

Du har ett strategiskt förhållningssätt där du tar tag i en sak i taget samtidigt som du har ett öga för detaljer. Du är handlingskraftig och har ett starkt driv för att arbeta effektivt och hitta lösningar. Företagskulturen speglas av ansvarstagande och samverkande, detta är egenskaper vi ser att du har för att på bästa sätt passa in i kulturen.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 8-17
  • Långsiktighet: Initialt sex månader med chans till förlängning
  • Placering: Du kommer utgå från kontoret på Kista under upplärning, därefter 2 dagar i veckan på kontoret

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här