2 veckor sedan
Annons-ID: 15079797

Digital marketing specialist till OK Förlaget

Snabbfakta

Stad:
Stockholm
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Enligt överenskommelse

Nu har du chansen att vara med och driva den digitala omställningen inom media på ett förlag som ger ut Sveriges största biltidningar. De söker dig med genuin nyfikenhet och stort intresse för digital marknadsföring, som kan de senaste medietrenderna och vill vara med på en stor förändringsresa. Du erbjuds en varierad roll med fokus på digital kommunikation, där du är med och bestämmer vad som är den bästa vägen framåt. Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en Digital marketing specialist som ska vidareutveckla den digitala marknadsföringen för att nå ut till rätt målgrupper med mål att konvertera digitala användare till betalande. Du kommer att arbeta i nära samarbete med webbredaktörerna för att optimera synligheten och intäkterna i de digitala kanalerna.

Du erbjuds:

  • Fria tyglar att komma med värdefull input och nytänkande kring digitala trender, där du får rätt verktyg och förutsättningar för att lyckas
  • En nära kontakt med den digitala redaktionen där du kommer med ny input för att maximera kampanjerna med framgångsrika resultat
  • En bra arbetsmiljö med högt i tak och korta beslutsvägar som uppmuntrar nya ansvarsområden med fokus på din personliga utveckling

Arbetsuppgifter

Som Digital marketing specialist kommer du ansvara över att planera, driva och optimera OK Förlagets kampanjer för deras olika produkter. Du kommer exempelvis att:

  • Arbeta operativt tillsammans med redaktionen för att driva kampanjer i olika digitala kanaler i syfte att optimera intäkter
  • Planera, driva och analysera kampanjerna för att ständigt förbättra och utveckla dem
  • Snappa upp trender inom digitala medier och anpassa informationen för den specifika målgruppen
  • Löpande presentera och visualisera statistik för redaktörerna i Google Data Studio
  • Skapa relationer med externa parter för samarbetsmöjligheter

Vi söker dig som

  • Har en relevant utbildningsbakgrund
  • Har minst ett års erfarenhet av digital marknadsföring
  • Tidigare arbetat med social kampanjer i både uppsättning och kontinuerlig trimning
  • Har erfarenhet av digital marknadsföring av produkter och/ eller tjänster i försäljningssyfte, exempelvis e-handel
  • Har kunskaper i Adobe program som InDesign och Photoshop
  • Har arbetat i Google Analytics
  • Har arbetat med nyhetsbrev och automatiserad marknadsföring
  • Talar och skriver obehindrat i svenska i både tal och skrift, då all information ska skrivas på svenska

Det är meriterande om du har:

  • Har kunskaper i att skapa dashboards i Google Data Studio
  • Kunskaper i A/B-tester och marknadsundersökningar
  • Kunskap i webbpublicering
  • Ett grundläggande bilintresse

Som person är du:

  • Resultatinriktad
  • Analytisk och problemlösande
  • Självgående
  • Relationsskapande

Övrig information:

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Stockholm, Norrtull

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

OK Förlaget är ett svenskt tidningsförlag som består av fyra tidningar inom fordonsbranschen; "Vi Bilägare", "Klassiker", "Husbil & Husvagn" och ”Moped”.

Ansök här