2 veckor sedan
Annons-ID: 15087592

Dansktalande kundservicemedarbetare till Synsam

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Kungsholmen
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Omgående
Övrigt:
Heltid

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med service och är redo för nästa steg? Drivs du även av att ta stort ansvar för ditt arbete och driva arbetet framåt? Då kan det vara dig vi letar efter! Synsams nordiska team söker nu en dansktalande kollega till deras kontor på Kungsholmen. I rollen kommer du stötta de interna kollegorna i butikerna och säkerställa att en högklassig service levereras. Skicka in din ansökan redan idag då startdatum är omgående!

Om tjänsten

Synsam Group Sweden är det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa och de söker nu en nya medarbetare till sin danska butikssupport. I rollen kommer du ingå i Synsams nordiska team och supportera deras butiker med abonnemangsaffärer där stort fokus ligger på hög leverans och service. Detta innebär att du kommer supportera interna kollegor i butikerna och inte extaerna kunder till Synsam. Teamet består idag av 9 medarbetare som jobbar tätt ihop med IT- och utvecklingsteamet. För att komma in i rollen på bästa sätt kommer du få en gedigen introduktion som består av klassrumsundervisning för att tex. gå igenom olika abonnemang, följt av två veckors skuggning av en kollega.

Arbetstider:

Tjänsten är på heltid mån- fre 08:15-17:00 där du ca var 9 vecka jobbar lördag 9.15-18:00 mellan 10-15 men då är du ledig fredag veckan därpå.

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Tillsammans med ditt team kommer du att hantera ärenden via mail och telefon från anställda i Synsams butiker.
  • Du hjälper således Synsamkollegor på primärt den danska marknaden men även övriga nordiska marknader i frågor gällande företagets produkter, avtal, beställningar och frågor som inte kan lösas i butiken direkt.
  • Hantera krediteringar mm.
  • Stötta och hjälpa kollegor i butiken med kundärenden.

Vi söker dig som

  • Talar och skriver flytande på danska samt svenska.
  • Har 1-2 års erfarenhet av att jobba med service.
  • Gillar att lära sig nya saker och tar ägandeskap för sitt arbete.

Har du tidigare erfarenhet från optikbranschen är det starkt meriterande.

Som person är du:

  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Teamplayer
  • Initiativtagande

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm, Kungsholmen

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5 miljarder kr (rullande 12 månader till september 2022) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev nyligen utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards. www.synsamgroup.com

Ansök här