2 veckor sedan
Annons-ID: 15085157

Dansktalande B2B-support agent till Samsung

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Kista
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Omgående
Övrigt:
Heltid

Vill du jobba på ett företag i framkant? I den här rollen som B2B-support agent får du möjlighet att ge teknisk support och proffsig service till företagskunder samt utveckla dina kommunikativa och administrativa förmågor i en professionell miljö! Vi jobbar med löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Academic Work söker för Samsungs räkning en dansktalande B2B-support agent som erbjuder förstklassig märkesservice till deras produkter. I denna roll kommer du att bistå med professionell kundservice genom att felsöka och stötta varje enskild kund gällande produkter som: Luftkonditionering, monitorer, TV, LFD, bärbara datorer, Knox-support för mobiltelefoner eller andra framtida släppta produkter riktade till Nordisk B2B-marknad.

Som B2B-support agent kommer du vara en del av Costumer Satisfication teamet, där du kommer att hantera eftermarknadsaktiviteter i Norden med målet att ge en upplevelse i världsklass till kunder. I rollen är det viktigt att vara lyhörd och noggrann så att du inte missar viktig information och kan ge kunden den bästa servicen.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader men om alla parter är nöjda med samarbetet finns det mycket goda chanser till förlängning.

Du erbjuds

  • Möjligheten att vara en del av ett internationellt företag
  • Bli en del av Academic Work och bredda ditt nätverk

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som B2B support kommer du att arbeta med att ge teknisk support och proffsig service till företagskunder. Du kommer till exempel att:

  • Hantera kunder/ärenden via telefon och mail
  • Ge förstklassig service genom att svara på produktfrågor och ge teknisk support
  • Följa upp utvalda ärenden för att säkerställa att lösning/service utförs enligt överenskommelse
  • Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa bästa möjliga upplevelse

Vi söker dig som

  • Minst 1 års erfarenhet från teknisk support via telefon
  • Stor kompetens att hantera dator- och telefonsamtal samtidigt
  • God system- och datorvana
  • Erfarenhet av Excel
  • Erfarenhet av att arbeta med SLA-mål
  • Du kommunicerar obehindrat på både svenska och danska i både tal och skrift samt goda kunskaper på engelska

Meriterande

  • Erfarenhet från teknisk support för skärmar, monitorer, TV:s, bärbara datorer eller andra NPC-produkter
  • Kunskaper i ett annat nordiskt språk

Som person är du flexibel och trivs i en organisation som ständigt utvecklas. Du är serviceminded och sätter alltid kunden i första rummet. Vidare har du förmågan att se helheten och tänker proaktivt kring de problem du ställs in för. Vi ser det som en självklarhet att du är intresserad av att lära dig ny teknik och att du drivs av att hjälpa andra.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader med goda chanser till förlängning
  • Placering: Kista

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Samsung arbetar efter en vision om att leverera världens bästa produkter och tjänster. De arbetar med hemelektronik, IT och Mobilkommunikation samt andra enhetslösningar. Med många framgångar inom elektronikverksamheten har de erkänts globalt som en teknologisk branschledare och rankas nu som ett globalt varumärke bland topp 10.

Ansök här