1 månad sedan
Annons-ID: 15077762

Customer Success Manager till Tyréns

Snabbfakta

Stad:
Malmö, Helsingborg
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
1 september
Övrigt:
Heltid

Vi söker nu tillsammans med Tyréns efter en Customer Success Manager (CSM) till produkten Flowmapper med placering på något av Tyréns kontor i Malmö, Helsingborg eller Stockholm. Vi söker dig som vill vara med att vidareutveckla marknadens ledande analysverktyg inom kollektivtrafikplanering.

Om tjänsten

Tyréns är stiftelseägt och ägandeformen möjliggör att det satsas målmedvetet på forskning och innovation inom samhällsbyggnadsområdet. Du kommer i rollen som Customer Success Manager att arbeta med kommersiell tillväxt av den lanserade produkten Flowmapper. Organisatoriskt kommer du att tillhöra NEXT med idag cirka 15 medarbetare. NEXT är en nystartad organisation inom Tyrénskoncernen med ansvar för att stötta Tyréns digitalisering, driva Innovation samt att accelerera kommersiella tillväxt av våra digitala lösningar.

Om Flowmapper

Flowmapper är en analysplattform för att planera och följa upp arbetet med kollektivtrafiken. Kunderna består av kommuner, kollektivtrafikhuvudmän och operatörer. Tyréns strävar efter att accelerera omställningen till en mer datadriven och hållbar bransch - för en effektiv och attraktiv kollektivtrafik. Flowmapper hjälper idag ledande aktörer i branschen, tex Skånetrafiken och Upplands Länstrafik. Projektet är i ett expansivt skede där dialog förs med potentiella kunder och partners i Sverige och UK. (Läs mer på: https://flowmapper.tyrens.se)

Du erbjuds

  • Att vara en del av branschens mest innovativa aktörer och att få arbeta med framtidens tekniska och digitala produkter
  • En tydlig introduktion där du får lära känna teamet på ett bra sätt och få all information du kan tänkas behöva kring innovationsprojektet
  • Great place to work - att få ingå i ett härligt team med framåtlut och som har kul tillsammans på jobbet

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som CSM på Flowmapper axlar du det yttersta ansvaret för att utbilda kunderna i användandet av plattformen. Rollen underlättas av kompetens inom hållbar samhällsutveckling, analytisk förmåga samt social talang. Som CSM agerar du som bolagets produktexpert och är örat mot marknaden för att fånga upp aktuella trender, regelverk samt tillgodose kundernas behov och förväntningar.

Som CSM är du länken mellan produktteamet och kundens verksamhet. Du ansvarar för att nya och befintliga användare förstår nyttan av Flowmappers möjligheter, genom löpande dialoger och utbildningar. Rollen innefattar vissa resor inom Sverige, vilket kräver flexibilitet och god förmåga att självständigt strukturera sina dagar. Det finns stort utrymme för egna initiativ och kreativitet för att engagera kunden och utveckla verksamheten. Inledningsvis kommer nyförsäljning att vara en del av dina arbetsuppgifter, men i takt med att nya kunder adderas kommer din roll att övergå till en mer renodlad CSM-roll. Du kommer över tid att axla ett större ansvar och utvecklas i takt med Flowmappers tillväxt.

Du kommer bland annat att:

  • Ansvara för utbildningar och löpande dialoger med kunder
  • Sammanställa material för guider och E-learning ut mot kunder
  • Självständigt arrangera och genomföra gästföreläsningar samt kundevent
  • Ansvara för digitala plattformar för att sammanställa data och analysera kunders behov
  • Vara stöd till kundsupport
  • Medverka vid branschevent

Vi söker dig som

  • Är intresserad av affärsutveckling, teknik, samhällsutveckling och infrastruktur
  • Innehar relevant universitetsutbildning
  • Cirka 3 års arbetslivserfarenhet från liknande roller (gärna inom SaaS)
  • Innehar B-körkort.
  • Då du kommer verka i en internationell miljö är det viktigt att du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska, i tal och skrift.

För att lyckas i rollen söker vi dig med intresse för branschen, och som brinner för att arbeta skalbart och förbättra samhället. Du är entreprenöriell, utåtriktad och analytisk. Att arbeta proaktivt, självständigt och med service i fokus är för dig en självklarhet. Du har en orädd inställning, affärsmässighet och ett genuint intresse för att arbeta med produktutveckling.

Övrig information

  • Start: 1 september
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Helsingborg, Malmö eller Stockholm
  • Övrigt: Rollen innefattar en del resande inom Sverige vilket kräver flexibilitet och god förmåga att självständigt strukturera dina dagar.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar Tyréns hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Totalt har Tyréns 3 000 medarbetare och verksamheter i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien. Vårt mål är att hjälpa våra kunder till ett mer hållbart arbetssätt, för bättre samhällen. Vår kultur präglas av Tyréns värdeord Connect, Challenge, Create – där vi varje dag utmanar status quo.

Att arbeta på NEXT innebär stor frihet att påverka dina dagar, och samtidigt ha tryggheten som ett stort bolag som Tyréns innebär. Vi arbetar i en startup-liknande miljö med flera innovativa produkter, och teamet består av entreprenöriella kollegor placerade på flera av Tyréns kontor runtom Sverige.

Ansök här