2 veckor sedan
Annons-ID: 15042285

Customer Service Engineer till Techstep i Karlstad!

Snabbfakta

Stad:
Karlstad
Omfattning:
Heltid, 8.00 - 17.00
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Jobbkategori:
Helpdesk Second Line support
Startdatum:
Augusti/september
Övrigt:
Långsiktigt

Techstep är ledande i Norden på mobilteknologi för arbetsplatsen. Genom hårdvara, mjukvara och paketerade tjänster hjälper Techstep kunder att dra nytta av fördelarna med mobilitet och förbättrar arbetsdagen för anställda och organisationer runt om i Norden. Med tjänstelösningar i fokus söker vi för Techsteps räkning nya talanger som kan stärka och växa med deras lag. I samband med tjänsten som Customer Service Engineer erbjuder Academic Work kompetensutveckling i form av ett introduktionsprogram samt löpande individuell coachning. Vill du vara med på resan i ett expanderande bolag så är detta rätt tjänst för dig!

Om tjänsten

Området för Customer Service hos Techstep växer och vi söker nu ytterligare en person som vill axla rollen som Customer Service Engineer i deras team. I dagsläget arbetar det åtta personer i Customer Service varav sex stycken arbetar och ansvarar för kundtjänst och support. I rollen som Customer Service Engineer kommer du att arbeta med att ta vid ärenden i supporten som inkommer i ärendehanteringssystem samt underhålla och förvalta kunders mobila plattformar.

Techstep är ett växande Techföretag med specialistkunskaper inom Enterprise Mobility. Techstep har positionerat sig som en ledande leverantör av den digitala arbetsplatsen i Norden genom att kombinera säkra mobilitetslösningar med modern drift och support. Deras vision är "Making Work Mobile" och målet är att vara det självklara valet för organisationer i Norden som strävar efter att skapa den bästa moderna arbetsplatsen. De erbjuder lösningar som ger de anställda digitala verktyg som de trivs med och som gör dem effektiva – oavsett var och när de vill jobba. Techstep drivs av nyfikenhet och strävar efter att vara en oberoende rådgivare - för alla deras kunder.

Du erbjuds

  • Möjligheten att arbeta på en av de främsta aktörerna inom mobilitet i Sverige och i en bransch som är på väg framåt. Som ny på arbetsplatsen erbjuds du även mentorskap på plats av dina kollegor i som arbetar i teamet Professional Services.

  • Kombinerat med det dagliga arbetet hos kunden kommer det även vara stort fokus på din kompetensutveckling där du i samband med din anställning även kommer att vara delaktig i ett skräddarsytt introduktionsprogram. Du ges även löpande coachning för stöd och vägledning som ger dig bästa förutsättning att växa i rollen och din fortsatta karriär hos Techstep.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Supportera First line support och tjänsteägare kring de mobila plattformar Techstep arbetar med.

  • Utbilda kunder i användandet av tjänster som Techstep erbjuder samt informera om nya tjänster och ny teknologi. Ditt arbete med att underhålla och förvalta kunders mobila plattformar innefattar även uppföljning och utvärdering med kunderna.

Vi söker dig som

  • Har arbetat som IT-, support- eller nätverkstekniker och som arbetat med management systems.

  • Har ett stort intresse för IT och teknik.

  • Har mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska.

  • Har B-körkort.

Det är meriterande om du har

  • Arbetat med MDM-/UEM-system.

Som person är du

  • Initiativtagande

  • Problemlösande

  • Ansvarstagande

Övrig information

  • Start: Augusti/september.

  • Omfattning: Heltid, 8.00 – 17.00.

  • Placering: Karlstad.

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här