1 vecka sedan
Annons-ID: 15081309

Customer Service Agent till globalt konsultföretag!

Är du en driven person som motiveras av att arbeta självständigt och har ett intresse för tekonologi? Då kan du vara rätt person för den här rollen. Vi söker just nu för vår kunds räkning en Customer Service Agent som intresserar sig för försäkringssektorn. Skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

För den här rollen söker vi dig som är självgående, tekniskt intresserad och som kan ta in stora mängder information. Här kommer du få arbeta i en tekonolgisk miljö med kundtjänst inom försäkringar, så vi ser gärna att du har en utbildning som är relevant för området. Kontoret är beläget i centrala Stockholm och möjligheten till att arbeta remote finns.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som Customer Service Agent ansvarar du för att hantera allt från det ögonblick då den första kundkontakten sker till slutlig lösning. I rollen ingår det att undersöka omständigheterna kring försäkringstransaktioner, fatta relevanta beslut och samtidigt ha kontakt med olika intressenter. Tjänsten ger möjligheter att tillämpa ditt analytiska tänkande, problemlösning och kommunikationsförmåga.

  • Fungera som första kontaktpunkt för kunderna
  • Hantera och lösa kundtransaktioner enligt interna företagsprocedurer
  • Undersöka detaljerna kring kundtransaktioner genom att identifiera och begära relevant information från olika parter
  • Kommunicera med kunder och andra parter (dvs. mäklare, fordringsägare, tredje parter), säkerställa att information ges till dem alla i rätt tid.
  • Vidta proaktiva åtgärder för att effektivt uppfylla kundernas förväntningar genom att visa hög kvalitet, professionalism och noggrannhet.
  • Främja en kultur av samarbete mellan teammedlemmar för att säkerställa höga professionella standarder och en positiv atmosfär.

Vi söker dig som

  • Flytande kunskaper i svenska
  • Tidigare erfarenhet av kundservice online/via telefon
  • Du har ett intresse för försäkringssektorn och har en utbildning inom relevant område
  • Du kan kommunicera på ett formellt sätt med kunder via mail

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här