1 vecka sedan
Annons-ID: 15087836

Customer Service Agent till ett ledande företag inom byggindustrin!

Vi söker nu dig som brinner för kundbemötande, problemlösning och har ett intresse för miljön. Ta chansen och sök redan idag. Vår kund är ett ledande företag inom bergmaterialindustrin som nu söker sin nästa stjärna! Service i världsklass där du jobbar nära tillsammans med ett starkt och kunnigt team i en internationell världskoncern, hur spännande låter inte det? Känns det här som en utmaning du vill ta dig ann, då är detta rätt tjänst för dig! Välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande.

Om tjänsten

Som Customer Service Agent kommer du arbeta i företagets kundtjänst och ansvara för att ge bästa möjliga service inom två grenar; order och vågen. Inom order kommer du att hantera kunders beställningar och leveranser medan du inom vågen kommer att hantera vågsamtal där du samlar in information från lastbilschaufförer som önskar väga olika typer av material. Kommunikationen sker huvudsakligen via telefon och mail.

Vår kund är ett ledande inom sand-, grus-, berg- och jordprodukter. Företaget är internationellt och har tusentals anställda över hela världen. Du kommer här att bli en del av ett starkt gäng som jobbar bra tillsammans och ställer upp för varandra i alla situationer.

Du erbjuds

  • Ett långsiktigt uppdrag med möjlighet till överrekrytering
  • En dedikerad konsultchef från Academic Work som följer upp din trivsel och utveckling

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Hantera kundärenden över telefon och mail
  • Dokumentera uppgifter och information i system
  • Vägleda och ge rådgivning till kunder
  • Administration

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Har tidigare erfarenhet av arbete med kundkontakt via telefon och mail
  • God vana och förståelse av IT-system
  • Talar och skriver flytande svenska
  • Har grundläggande kunskaper i engelska

Det är meriterande om du har

  • En utbildning inom logistik och/eller sälj
  • Arbetat med innesälj eller transport i en tidigare roll
  • Har erfarenhet av en liknande bransch
  • Erfarenhet av SEBA eller SuperOffice

Som person ser vi att du är en serviceinriktad person som brinner för att alltid göra det lilla extra för kunden och ge ett bemötande i världsklass. Vi ser även att du är strukturerad och stabil i ditt arbetssätt och snabbt hittar lösningar på kundärenden. Du är samarbetsorienterad och trivs i att jobba tillsammans med ditt team mot gemensamma mål. Slutligen tar du stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete och är relationsskapande gentemot dina kunder.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid - långsiktigt uppdrag
  • Placering: Liljeholmen, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här