3 veckor sedan
Annons-ID: 15078830

Content manager till Doggy AB

Snabbfakta

Stad:
Vårgårda, Göteborg
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Rekrytering
Startdatum:
Omgående
Övrigt:
Heltid

Klappar ditt hjärta lite extra för hundar och katter? Vill du arbeta i en roll där du får kreativ frihet och får ansvar för innehåll i digitala kanaler? Då kan tjänsten som Content Manager hos Doggy vara rätt för dig. Vi söker dig som är en lösningsorienterad doer med ett öga för design som vill vara med och bidra till Doggys fortsatta framgång. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

En dag i mitten på 1800-talet steg en ung driftig göteborgare vid namn Aron Heyman av tåget i Vårgårda. På den bördiga västgötaslätten använde han kunskapen som han hade fått med sig från Skottland, om hur man tar vara på spillet vid tillverkning av ångpreparerade havregryn. Han förfinade och utvecklade tekniken fram till 1903 då han presenterade Doggy's allra första hundfoder "Vårgårda Hundmjöl".

År 1955 lanserade Doggy sitt första helfoder och 50 år senare är de först i världen med att erbjuda våtfoder i Tetra Recart. Idag är Doggy AB är den ledande hund- och kattmatsproducenten i Sverige med mer än 100 års erfarenhet av djurmatstillverkning lokalt i Vårgårda. Företaget har ca 200 anställda, en årlig omsättning på 735 miljoner kr och ägs av Partner in Pet Food. Doggy är verksamt i mer än 20 länder där framgångsreceptet är att förmedla en del av Sverige i form av hållbara och naturliga produkter, alltid med djurens bästa för ögonen. Kunder är zoofackhandeln och dagligvaruhandeln.

Bolagets varumärken är bland andra Mjau, Doggy, Robur och Bozita. Doggy AB satsar stort på produktutveckling och innovation för att fortsättningsvis kunna vara med och leda den långsiktiga utvecklingen i branschen. Med kunskap, innovation och kärlek till katter och hundar levererar Doggy "kärlek från Vårgårda i varje matskål".

Doggy är på en tillväxtresa och söker nu dig som vill arbeta som Content Manager för våra varumärken. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Doggy.

Arbetsuppgifter

Som Content Manager kommer du driva utförandet av marknadsplanerna för Doggys varumärken. Huvudsakligen kommer du vara företagets digitala specialist och skapa innehåll till Doggy´s digitala kanaler tillsammans med produktcheferna, sälj- samt samarbetspartners. I din roll har du ansvaret för att stärka Doggys varumärke genom att förbättra den digitala närvaron i syfte att öka försäljningen. Dessutom kommer du få sätta mål, följa upp KPI:er och föreslå förbättringar där du även deltar i implementeringen.

Du kommer till exempel att:

  • Analysera marknaden och ge förslag på utvecklingsmöjligheter
  • Ansvara för att kontinuerligt uppdatera Doggys webbsidor, skapa content för sociala medier och säkerställa effektivitet i SEM och SEO
  • Samarbeta och stödja säljavdelningar i Sverige och Tyskland för att maximera Doggys onlineaffärer hos kunder
  • Producera nyhetsbrev för Doggys varumärken

Vi söker dig som

För denna tjänst lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett passionerat intresse kring digitala medier och dess utveckling. Vi ser gärna att du är målmedveten, utåtriktad och har lätt att bygga relationer och förtroende. Då du kommer arbeta tätt ihop med marknad- och produktcheferna behöver du vara samarbetsvillig och tänka utanför boxen.

För att klara av arbetsuppgifterna på bästa sätt ser vi att du är kreativ, effektiv och organiserad. Du är självgående som person och trivs med att ta ägandeskap för ditt ansvarsområde. Då Doggys konsumenter består av hund- och kattägare är det till fördel om du har intresse för hundar och katter.

Krav för tjänsten:

  • Examen i marknadsföring med digitalt fokus eller liknande
  • Minst två års erfarenhet av arbete med digital marknadsföring och integrerad varumärkeskommunikation
  • Arbetat hands-on med att skapa och publicera innehåll till sociala medier, hemsidor och e-postmarknadsföring.
  • Beprövad erfarenhet av att utveckla koncept och tillgångar för sociala medier och alla digitala beröringspunkter
  • Kunskaper i Photoshop, Adobe Suite och Google Analytics
  • Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du dessutom:

  • Kan tala och skriva på tyska, då en fokusmarknad är Tyskland
  • Haft tidigare erfarenhet av budgetering och projektledning
  • Är erfaren inom CRM, e-commerce, digital annonsering eller SEO/SEM
  • Har ett intresse för djur och nutrition

Som person är du:

  • Samarbetsvillig
  • Självgående
  • Ansvarstagande
  • Kommunikativ

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Vårgårda, möjlighet till hybrid
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Doggys önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Läs mer om Doggy här!

Ansök här