1 månad sedan
Annons-ID: 15078068

Catageroy Manager inom Catering & Retail

Ett av Sveriges största bolag söker nu en Category Manager inom Catering & Retail som vill vara med och sätta sin strategiska prägel på verksamhetens resa framåt. Vill du arbeta i en utvecklande roll med breda kontaktytor i ett konstant föränderligt bolag? Då är detta möjligheten för dig!

Om tjänsten

Som Category Manager tillhör du Strategic Sourcing som är en central funktion som samarbetar med alla övriga business-enheter. Inom avdelningen arbetar man med inköp av flera olika typer av produkter och Cateringlösningar. Idag består teamet av totalt 10 personer som antingen har rollen som kategorichef eller som inköpschef. Du kommer bedriva ett nära samarbete med inköpscheferna som tillsammans med dig kommer arbeta med förhandlings- och upphandlingsprocesserna inom ert ansvarsområde, men där du som kategorichef kommer ha det övergripande strategiska ansvaret. Som Category Manager för Catering och Retail kommer du arbeta brett och komma i kontakt med många av företagets tjänsteavtal.

Du erbjuds

  • En utvecklande roll inom en kategoristyrd inköpsorganisation, där du kommer att spela en viktig roll i upphandlingar, förhandlingar och leverantörsrelationer för fortsatta framgång
  • En gedigen onboarding process där du blir tilldelad en mentor som hjälper dig att komma in i rollen under dina första månader
  • En roll där du ges möjlighet att sätta din prägel på ett välkänt bolag

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som Category Manager är du ytterst strategiskt ansvarig för avtalen inom ditt ansvarsområde. Med stora kontaktytor som sträcker sig över hela organisationen, kommer du tillsammans med inköpscheferna (Sourcing Managers), förhandla och driva dina kategorier framåt i linje med organisationens övergripande strategiska agenda.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att

  • Leda och genomföra strategiska upphandlingar och förhandlingar inom ramen för ditt ansvarsområde
  • Ha det övergripande ansvaret för alla leverantörs- och inköpsrelaterade frågor inom kategorin
  • Ansvara för och bygga relationer med såväl interna stakeholders som leverantörer
  • Förhandla och slutföra avtal med leverantörer baserat på beslut i auktoriserade beslutsforum
  • Aktivt bidra till utvecklingen av avdelningens arbetssätt, processer och metoder

Vi söker dig som

  • Har en relevant utbildning inom exempelvis inköp, ekonomi eller teknik
  • Har erfarenhet av att arbeta med Contract Management och av förhandling med både internationella och lokala leverantörer
  • Har kunskaper inom Officepaketet
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Det är mycket meriterande om du tidigare har

  • Arbetat med inköp och/eller upphandling av varor och produkter
  • Arbetat med agila arbetsmetoder

Som person är du social, beslutsam och har en god förmåga att bygga relationer med andra. Samtidigt arbetar du med lätthet på egen hand och tar gärna egna initiativ i arbetet. Du är orädd och motiveras av att arbeta i en snabbrörlig miljö, där du kommer få ha en bidragande roll i företagets strategiska förändringsarbete framåt. Utöver det kommer vi lägga särskild stor vikt vid följande personliga egenskaper …

  • Affärsmässig
  • Strukturerad
  • Relationsskapande
  • Initiativtagande

Övrig information

  • Start: 15/9
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här