5 dagar sedan
Annons-ID: 15087273

Back Office inom Payment & risk till SAS

Snabbfakta

Stad:
Solna
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
Så snart som möjligt
Övrigt:
Heltid

Nu söker Academic Work dig som är intresserad av finansiell analys och riskbedömning till SAS. Pandemin är äntligen slut och nu behöver SAS stärka upp sin Treasury avdelning. Ta chansen att söka rollen på SAS, en utvecklande roll i ett välkänt bolag!

Om tjänsten

I rollen som Back Office Payments & Risk tillhör du SAS Treasury avdelning och rapporterar till Head of Cash Management. Du kommer bland annat att säkerställa en effektiv hantering och uppföljning av transaktioner inom SAS koncernens Treasury- och Fleet Management. Transaktioner inkluderar kapital-, leasing-, penning-, valuta- och råvarumarknad. Hos SAS kommer du få ta ett stort ansvar och arbeta flexibelt med många olika arbetsuppgifter. Rollen är varierande och dagarna kan snabbt behöv att prioriteras om. Treasury avdelningen arbetar nära företagsledningen och består av ett mindre team som arbetar med finansiering, cash management, front- och back-office, samt hantering av finansiella risker.

Du erbjuds

  • Möjligheten att jobba i ett litet och engagerat team och få stor insikt i bolaget
  • En utvecklande och meriterande roll
  • SAS arbetar aktivt med internutveckling och goda utvecklingsmöjligheter finns

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Säkerställa att dagliga likviditetsprognoser upprättas
  • Administration av derivat-, låne- och leasingtransaktioner.
  • Ansvarig för hantering av operationella och finansiella leasingtransaktioner, finansiella betalningar samt manuella kommersiella betalningar med korta deadlines och höga belopp
  • Riskrapportering
  • Hantering av SAS Koncernens kassaflöden, samt koncerninterna lån och depositioner vid månadens slut.

Vi söker dig som

  • Har en högskoleexamen inom finans eller företagsekonomi eller motsvarande erfarenhet
  • Har goda kunskaper om finansiella flöden
  • Har tidigare erfarenheter från en liknande roll
  • Har goda kunskaper i excel
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då bägge språken används dagligen i arbetet

Meriterande:

  • Kommunicerar obehindrat på norska eller danska

Utöver kraven kommer vi lägga stor vikt vid personlighet, motivation och intresse för denna tjänst.

Övrig information

  • Start: Så snart som möjligt
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Frösundavik, Solna

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här