3 veckor sedan
Annons-ID: 15080856

Avdelningsadministratör till Svenska kraftnät

Snabbfakta

Stad:
Stockholm, Sundbyberg
Omfattning:
Heltid
Typ av uppdrag:
Konsultuppdrag
Startdatum:
November
Övrigt:
Heltid

Har du flera års erfarenhet av att arbeta självständigt administrativt? Vill du fortsätta utveckla dina erfarenheter på en statlig myndighet? Här är din chans! Vi söker just nu administratörer på heltid som kan stötta cheferna i teamet. Skicka in din ansökan redan nu då vi arbetar löpande med alla våra rekryteringsprocesser.

Om tjänsten

Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Division Nät på Svenska kraftnät expanderar sin verksamhet, man rekryterar personal och bygger fler stationer och ledningar än någonsin förut. Nu behöver avlastning till cheferna så att de klarar av denna utmaning. Därför vill behövs ett administrativt stöd till dem, som kan vara deras högra hand och underlätta deras vardag. Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att avlasta enhetschefer i administrativa göromål, såsom:

  • Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet
  • Fakturahantering
  • Mötes- och konferensbokningar samt resebokningar
  • Protokollskrivning
  • Förbereda ärenden
  • Planering av möten och workshops
  • Samordning mellan enheter och avdelningar

Utöver detta kan administratören i samråd med chef få större uppgifter att driva självständigt. Här finns en utvecklingsmöjlighet i rollen.

Detta är en säkerhetsklassad tjänst vilket innebär att en bakgrundskontroll tillkommer innan eventuell anställnig.

Vi söker dig som

  • Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i nämnda arbetsbeskrivning
  • Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word , Powerpoint och Outlook
  • Har minst 1 års erfarenhet av att arbeta i UBW/Agresso
  • Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet
  • Behärska svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du:

  • Har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med administration i offentlig verksamhet, t.ex. statlig eller kommunal, minst 1 referensuppdrag ska anges
  • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd åt chefer

Övrig information

  • Start: November
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Sundbyberg, Stockholm

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök här