1st line servicedeskmedarbetare till Sandvik IT-services
Snabbfakta
- Stad:
- Sandviken
- Omfattning:
- Heltid
- Typ av uppdrag:
- Konsultuppdrag
- Startdatum:
- Omgående med hänsyn till uppsä
- Övrigt:
- Heltid, två-skift
Snabbfakta
- Stad:
- Sandviken
- Omfattning:
- Heltid
- Typ av uppdrag:
- Konsultuppdrag
- Startdatum:
- Omgående med hänsyn till uppsä
- Övrigt:
- Heltid, två-skift
Har du frågor om tjänsten?
Johan Andersson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gav01@academicwork.se. Ange annons-ID i ditt mail: 15090794
Drivs du av problemlösning och att ge service av bästa kvalitet? Vill du dessutom arbeta på ett internationellt företag där du får dela dina kunskaper och erfarenheter med kollegor över hela världen? Då är detta tjänsten för dig! Som servicedeskmedarbetare på Sandvik kommer du stötta användare med IT-support via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag, då vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande.
Om tjänsten
Som servicedeskmedarbetare på Sandvik är du första kontakten för företagets medarbetare kopplat till IT-relaterade ärenden. Rollen innebär kontakt med användare både i och utanför Sverige och arbetet sker i tvåskift med arbetstider mellan 07.00-23.00.
Du erbjuds
- En spännande roll på ett globalt företag där du har erfarna kollegor att ta inspiration av
- En utvecklande roll för dig som vill bygga på din erfarenhet inom IT
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
Arbetet inom 1st-line support följer ofta tydliga rutiner, vilket gör denna roll perfekt för dig som vill bygga på din kunskap och erfarenhet inom IT-support. Exempel på arbetsuppgifter är:
- Utreda IT-relaterade ärenden via telefon, mail och fjärrsupport
- Logga samtal och mail i ärendehanteringssystemet
- Stötta användare i frågor rörande teknisk utrustning och interna IT-system
- Skicka vidare de mer komplexa ärendena till 2nd eller 3rd line support
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av kundbemötande via mail och telefon
- Har ett stort tekniskt intresse och vilja att arbeta med IT
- Är bekväm med att prata i telefon och trivs med att ha många kontaktytor
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då det krävs i dokumentation samt i kontakt med kunder
För den här rollen ser vi det som meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och/eller har vana av att arbeta med hårdvara.
Som person söker vi dig som är:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Nyfiken
Övrig information
- Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
- Omfattning: heltid, två-skift
- Placering: Sandviken
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.